lördag 18 oktober 2008

Stökiga hjärnor, döda älgar och ny soffa!!!

Efter några dagars bloggtorka är jag nu tillbaka! Tänkte bidra med lite bilder och berätta kring dom! Är inte så bra på att skriva sådär suveränt så det blir superintressant! Bland mina bloggar-vänner finns det däremot riktiga skribenter ska ni veta! Magulli är rakt på sak och rolig, för att inte tala om hennes man som har hand om Jaktbloggen. Han skriver på ett hysteriskt roligt sätt. Sedan har vi djupa Maria som är så härligt författarlik i sitt skrivande. Hon kommer att ge ut böcker - det är jag helt säker på. Och jag kommer att köpa dom!
Vi har också poetiska Lina som har ett vackert språk och beskrivande vackert så man blir alldeles gråtig emellanåt.
Även min syster kan vara både djup och ytlig, rolig och sorgsen... Tyvärr är hon mest kär för tillfället och verkar då inte ha någon tid att lägga på bloggen... =) Men det kan jag väl unna henne då... Kanske...

Här kommer bilderna:




En av mina kollegor är en förebild på många sätt. Han är en lugn person som tänker först och pratar sedan. Men framförallt - det är hans skrivbord ni ser här ovan. Och det är så rent och fint och tomt...

Här har ni min arbetsplats... Så brukar den se ut... Jag skulle ju kunna gömma mig bakom orden "rörig arbetsplats, rörig hjärna. Tom arbetsplats - tom hjärna" och hävda att jag hellre är rörig än tom... Och att röra tyder på kreativitet...
Men... näe... egentligen vill jag ha ordning och reda (ja, ja... sitt inte där som fågelholkar nu och tyck att jag kommer med en "nakenchock"!) så inspirerad som jag blev av kollegans fina skrivbord lyckades jag få till detta resultat (men jobbade då över två timmar i fredags...)
Och egentligen kanske allt bara är sorterat i högar som jag lagt in i hyllan... typ... Undrar vad kollegan har i alla sina kassar... =)



Har man inte varit ute och jagat själv i år (och inte ens tagit sig tid att skjuta sig godkänd på älgbana...) då får man nöja sig med att fotografera andras älgar. Här har vi en udda sextaggare som skjutits i trakterna kring Labbås.

Såhär blev resultatet av äppelsaftstillverkningen! Visst blev det en vacker färg! Och gott är det också tycker i alla fall jag och Mallan.
Här är soffan som vi planerar att åka och köpa i morgon! Som jag har LÄNGTAT efter en ny soffa! Den här heter Karlstad och vi har valt tyget Kornblad brun. Dessutom åker nog ett soffbord "Lack" med, och bord och stolar "Jokkmokk". Ska bli roligt att grejsa med det i morgon. Och så är det ju linedance i morgon också! Skön söndag! Mallan ska få spela boule med mormor och morfar. Så kan jag och M ägna oss åt varandra och Ikea... hihi!

5 kommentarer:

Lina sa...

Underbara dig....tack för de orden!!'Hoppas soffan å bordet fanns när nu nu åkte för att shoppa dom och att ni blir nöjda. Själv drömmer jag just nu om vår framtida ombyggnd i källaren...och drömma får jag nog göra ett tag till hahaha!!
Kramis

Anonym sa...

I städartagen?
Vilken skitsnygg soffa!! Verkligen!
Kram på dej!

Anonym sa...

Tyckte jag såg en kanot på den "ostädade"bilden;-))

Anonym sa...

Är du säker på att arbetsplatsen på mittenbilden inte är mammas?? :D

O TACK vad du är gullig, jag ska jobba på det där med textblad med pärmar runt (dvs böcker)... :-)

kramar

Anonym sa...

Fan...hallå...jag ligger efter! JAG är dålig på att skriva o läsa din blogg jag vet, men jag vill inte behöva det! Snart när din värld lugnat ner sig måste vi ta en syster dag! Ny soffa, äppelsaft och grejjer liksom....I want you to tell me all about it :D