fredag 24 oktober 2008

Sorry! Det var inte meningen!

Jag har gjort nåt dumt - nämligen ett inlägg som får folk att sätta i halsen. Ungefär som min syster brukade göra. Vilket jag blev mycket förbannad på henne för, eftersom jag blev superorolig. Och nu har jag gjort det själv. Fast utan att fatta det. Ända tills kommentarerna kom. Tack alla för att ni bryr er - det värmer verkligen. Och jag fattar att man kan tolka det där inlägget på väldigt många olika sätt. Ett särskilt tack till FG:s kommentar! Du är bäst! =) Anledningen till att jag slängde ur mig det där var:

1. Jag hade precis varit och tagit om mitt blodtryck och ett nytt blodsockerprov (fastande)... Och det var högt i båda fallen. Därför var jag illförbannad på mig själv. Jag hade inte behövt vara i den sitsen. Kunde gjort nåt åt det för många år sedan.

2. Jag har lite för mycket lösa trådar runt omkring mig just nu (någon som vill hjälpa mig att väva? Haha!) - och känner mig därför VÄLDIGT otillräcklig. På grund av detta lyckades jag sänka ett möte på jobbet ner till golvnivån. Typ... Och det fick jag ångest av.

3. Jag är helt enkelt TRÖTT, TRÖTT, TRÖTT! Och veckan som började så bra motionsmässigt har fallit som en fura...

4. Jag har helt enkelt inte haft en av mina bästa veckor i livet. Men den har ju ändå inte varit helt körd heller. Ljusglimtar som sagolika kvällar och PIM, fika med A, E och lillfaddran och annat mys har ju varit helt okej.

Men... i morgon vänder det! Nu har jag höstlov - och i morgon ska jag och M ut på jakt i Granviksskogarna. Mallan är hos mormor och morfar och ska få gå på bio med mesta mostern i morgon, så hon är superglad!

Så eftersom vi är själva jag och M... så slutar jag skriva nu. Ska bara lägga in lite reklam:


Dessutom - efter inspiration från Ängalaget - har jag och LinaPina (underbara människan) skapat en jaktblogg också, men den är bara barnet än: www.monsjaktlag.blogspot.com

3 kommentarer:

Lina sa...

TACK! För stt di bedrog med trevligt sällskap idag med bara din närvaro...En dag, ska bara du å jag ut i skogen och komma hem med byten efter lite eldning i skogen, så det så!! ;o)
Såg att ni ska ha spökpromenad, jag är ju sjukligt barnslig när det gäller sånt (och annan lek xå iofs...), Är Vilhelm för liten? Antar det...stackarn lipar när Eeeemils pappa skriker på tv:n (hehehe)...Vi får se vi får se...Men vi ses på Må. Hoppas ni har en trevlig kväll idag. Och ang. ditt senaste inlägg; det bästa med att skriva ner dom så att de blir synliga, är när man kan gå tillbaka och skratta åt dom...Kramen L

Lina sa...

HAHAHA...f-n vad jag stavde konstigt. Det skulle börja med:
För att du bidrog.../L

Anonym sa...

Skönt att se att du också är männsklig syster ;) Men slappna av lite... stuff happens, ibland hamnar man inte där man tänkt, men man ska alltid tänka att det finns en mening med det även om den inte syns för tillfället. Så tänker jag (även om det inte alltid låter som jag gör det...haha ;)) Håller med Linapina du kommer ha roligt åt detta en dag ^^ Love you! puss