fredag 24 oktober 2008

För livet - till hon som behöver det!

Jag spelar för livet för allting som växer
som lever och andas och föds och dör.
Jag spelar för livet jag vet inget annat
som ger både mening och dagligt bröd

Jag spelar för livet jag sjunger för full hals
Jag leker med toner och kysser ord
Jag spelar för livet Med huvet i himlen
och fötterna dansar på Moder jord

Jag spelar för livet, natt å da
Jag spelar för livet, sån e ja
Jag spelar för livet, da å natt
Jag spelar för livet, därför att
Jag spelar för livet

Jag spelar för livet med bultande hjärta
och själen bräddfull av glädje och sorg
Jag spelar för livet jag våndas, jag njuter
och säljer min möda på månglarnas torg

Jag spelar för livet och glömmer bort döden
för vid den horisonten syns inget ljus
Jag spelar för livet och litar på tiden
som alltid har växt till nästa nu


3 kommentarer:

Anonym sa...

Att lita på tiden kanske inte vore så dumt ^^

Lina sa...

Tjenis...Kuligt att du tycker om mina tårtor som är så otroligt amatörmässiga hahahaha.
Man betalar bara för innehållt i tårtan :o) Jag gör jättegärna en till din födelsedag.
Kramis L

Anonym sa...

love her!!!

det vart inte alls tårta i rom, du. tycker dom är lite otäcka där nere. det närmaste vi kom var väl dom som stod o tryckte på bussen. en gång hade jag en som var både tryckare, flåsare o gungare - fast jag försökte sätta höften till. tänkte att det kanske var det som var rulltårta... haha!

kraaamar!