måndag 11 augusti 2008

Sånt som hänt...

Förra onsdagen kom vi äntligen iväg på vår mysdag tillsammans med söta lilla R. Vi var i Skara på Vilanbadet och det var kanonkul! Jag kan verkligen rekommendera det - för det var ett alldeles lagom äventyrsbad för yngre barn. Lite bubbel, lite spännande inredning och en kanonhäftig vattenrutschkana som gav en hel del kittel i magen. Den slutade inte med ett dyk ner i djupt vatten heller utan planade ut i grunt vatten. Perfekt när man har små tjejor man skulle åka med. Mallan fick som vanligt panik och skulle INTE åka. Till slut övertalade hennes elaka mamma henne (eftersom jag visste att hon skulle tycka att det var kul) och hon grät hela vägen upp till starten. Halvvägs ner skrek hon i högan sky av glädje - Mamma, det här är KUUUUUL!
Sedan åkte vi HUR många gånger som helst!

Därefter skulle vi se på bio - Kung Fu Panda gick på Grand i Skara kl.15 stod det på evenemangskalendern på nätet. Men ingen fanns på plats 14.55. Hm... Hade blivit fel visade det sig när jag ringde turistbyrån. Så det erbjöd en gratis visning av Arn-utställningen. Det var snällt - men vi ville ju se på bio så vi åkte till Skövde och köade i flera, flera omgångar för att till slut få tag i fyra biljetter (dock ej tillsammans) som några reserverat men ej hämtat ut. Tack till er som bestämde er för att inte gå på bio den dagen!!! Det räddade vår dag! Vi var på Grahns och tjejerna fick köpa sig varsin STOR godispåse, och sen käkade vi glass. Kung Fu Panda var helt okej, och jag grät som vanligt flera gånger.
Vi avslutade dagen med restaurangbesök - och R fick bestämma vad det skulle finnas på menyn: PIZZA! =)

I fredags fotograferade jag U & K när de gifte sig! Det var ett väldigt, väldigt vackert och känslosamt bröllop. Och brudparet var MYCKET SNYGGA!!! Blev sedan bjuden på middag på Stampens kvarn och det var mysigt och gott. Stort TACK för det!

I lördags var vi i en annan kvarn och åt - nämligen Herrtorps Qvarn, mellan Skara och Falköping. Det var också väldigt gott och vackert!
Sedan hade vi spelkväll och spelade sällskapsspel halva natten. Det är ju så himla kul att spela spel - varför gör man inte det oftare? Jag har flera spel som vi aldrig spelat - en del är inte ens öppnade.

Det där med att gå ner i vikt går ganska bra, trots att jag inte har kunnat/kan träna. Men snyggare känner jag mig inte. Bara degigare... Huden är liksom för stor... Kass... Men ska väl tränas i form...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack min underbara vän för att du ville fotografera mig och min älskling när vi gifte oss. Vi blev helt klart snyggare på korten än i verkligheten, hur kan det komma sig? U