tisdag 26 augusti 2008

Pappsen hemma igen!

Mamma ringde vid kvart över elva igår kväll, och då hade jag haft ont i magen sedan klockan fem... Jag är expert på att tro det värsta och spela upp olika hemska scenarior i mitt huvud. Skulle säkert kunna blir en bra deckarförfattare... I alla fall mår han bättre och nu får vi hoppas att han piggar på sig.
Undrar om jag kommer att vara ständigt orolig för honom? Så är det kanske... Finns ju vissa anledningar till det. Tack alla för omtanken! Den värmer fortfarande!!!

Idag har jag och Mallan käkat årets första svampmacka. MUMS! Det var inte så många kantareller, men njutningen beror inte på mängden...som flickan sa... =)



Idag dök också larverna upp! Yippiee! Ända från England har de flugit! Ska bli sååå spännande att se dem utvecklas!


Larverna lever av Malva. Det är en vacker blomma tycker jag, men jag kallar den Gubbakärlek. Vet ej varför, men det är det namnet jag hört sedan jag var liten.

Inga kommentarer: