måndag 18 augusti 2008

Mallan har börjat skolan!!!


Idag började Mallan skolan. Med sin nya ryggsäck gick hon stolt iväg efter en låååååång morgon med väntan, väntan och väntan.
Hon, som aldrig vaknar av våra tre väckarklockor och knappt av att jag väcker henne heller, hoppade ur sängen i morse klockan sex när M:s klocka ringde. Sedan ville hon ha frukost med en gång, och tryckte i sig smörgås och varm choklad för att fem minuter senare säga:
Jag tror att jag mår illa, det känns som jag måste spy.
Och så gjorde hon det. Av nervositet. Sedan åt hon lite frukost till... =)
Hon hade haft en kanondag i skolan och var SÅ nöjd!

I morgon börjar mina elever. Undrar om någon av dem kräks i morgon bitti?

1 kommentar:

Lina sa...

Hua, känner med M...stackars henni....kommer ihåg första skoldagenn. Benen släpades dit och alla killar retades med en heeeela tiden...men men det blev folk av dom med :o) Lycka till med dina busungar imorgon. Mina kommer på Onsdag! Kram