fredag 22 augusti 2008

Första riktiga arbetsveckan...

...har nu nått sitt slut, och jag tycker att det har fungerat över förväntan. Hade ju mina funderingar kring hur det skulle bli, men det verkar faktiskt funka bra.

Har funderat på hur mycket tid jag lägger på mitt arbete - och vad jag egentligen exakt gör då. Så nästa vecka tänkte jag skriva ner allt jag gjort... Kanske hamnar det på bloggen också... i en något kodad variant kanske...

Har fått en så rolig inbjudan till en 70-talsfest, så nu undrar jag om det är någon som har 70-talskläder i size XXL? Vore ju underbart om min mamma kunde haft kvar sin gröna plyschoverall... Känner på mig att det skulle bli skitsnyggt!!! =)

Kanske skulle man satsa på Mamma Mia-kläder eller ABBA? Höga platådojjor och tajta trikåer är ju precis min stil... Hahahahahahaha!

Eller kanske är det bättre att köra den flummiga hippiestilen?
Förmodligen det kanske - eftersom man kan gömma de värsta bilringarna i nån stor blommig tunika... Hihi!

Tittade i IKEA-katalogen igår kväll och blev lite besviken. Den brukar ju vara min bibel... men jag fastnade inte för nåt särskilt. Fast när man kommer dit brukar man ju hitta både det ena och det andra i alla fall... ;-)

Fick Panduros katalog idag och blev JÄTTESUGEN på att scrapbooka. Men när? Suck, jag vet att jag låter lite deppig, men det är jag nog lite också. Det är så MYCKET jag VILL göra, men det finns ingen tid att göra det på. Och nu måste jag prioritera min kropp. Så träna går före det mesta.

När jag blir pensionär ska jag bl.a.
  • scrapbooka
  • ta långa skogspromenader med kameran
  • jaga med både kamera och bössa
  • sjunga i körer
  • simma och bada så ofta jag kan
  • åka på spa en gång i månaden
  • gå en massa kreativa kurser
  • lära mig sy
  • spela playstation och dataspel
  • fixa med trädgården
  • göra alla julklappar själv (nästan)
  • ha bra ordning på alla mina grejer
  • läsa alla böcker jag vill
  • gå på bio så fort det kommer en film som jag vill se


Apropå bio så fick vi ett spontanryck idag (skulle egentligen myst med familjen N/S men eftersom det blev kanonväder passade de på att åka båt) och försökte få biobiljetter till Mamma Mia såhär på självaste Arn-premiärdagen. Det var inte så lätt. Så nu ska vi ut och käka istället med A & T och deras goa barn. Blir nog thaimat. Mums! Må så gott, grankott!


2 kommentarer:

Lina sa...

Gissa vilka som ska gå på Arn-premiären?? ;o) Min make överraskade mig med biljetter nu ikväll...Tänk vad han kan!! HAHA! Hoppas ni fick en tervlig kväll. Kram L

Anonym sa...

Hallåj! Mycket i ditt inlägg kände jag igen mej i...Men visst är det tråkigt att behöva vänta tills man är pensionär!!!
Är extremt sugen på att följa med dej på box på tisdag!! Låter så vansinnigt roligt!!!
Blev oxå besviken på ikeakatalogen. Kändes inte som det var så mycket inspiration som det brukar! Puss o kram, nu ska jag jobba...Klockan är 8 dagen efter kräftskivan...urk...