lördag 26 juli 2008

Mallan...

... börjar få en kaxig attityd mot sina föräldrar. Verkligen... Kan bara ana hur det kommer att vara när hon är tonåring. Men, så är det ju. Bara så tråkigt när inget man gör är bra. Man är bara en tråkig morsa liksom.
Men just nu skuttar hon omkring och är jätteglad för hon fick precis veta att hon ska få träffa sin älsklingskompis igen, efter två veckors längtan. Undrar om de alltid kommer att vara så nära? Kanske... kanske inte... Jag hoppas det i alla fall. De kompletterar varandra väldigt bra.
Fast... den jag lekte mest med - långa sommarlov i Klämmesbo - honom träffar jag ju aldrig längre.
Vi får väl se...

Mallan är expert på att säga roliga liknelser, t.ex.
Åh, jag fryser som en morot!
Nu blev jag blöt som en kanin.
NU är jag arg som en bäver!

Visst är det bra!!! Dessutom blir det många roliga felsägningar ibland. Häromdagen hade hon sett "Unge greve Dracula" och berättade för sin pappa att han ramlade ner på golvet och blev alldeles meningslös. Hihi!
Och igår fick hon present av min goa moster som är hemma i Sverige på semester. Det var en nalle som man själv skulle stoppa upp med vadd. Malin säger: Mamma ge mig bollumen! Jag måste ha mera BOLLUM!


Min moster är ju som sagt här i Sverige nu, och hon hade med sig den mest söta klänning jag sett på länge till Mallan. Den har underkjol och är sådär femtiotals-gullig.

Såhär ser tyget ut på nära håll. Här snackar vi nostalgi!

Sedan har hon också fått supersöta skor från Monsoon. Skulle också vilja ha såna! =)

Inga kommentarer: