onsdag 9 juli 2008

Mallan 6 år!!!



Här har ni en stolt nybliven sexåring med sin efterlängtade födelsedagspresent... eller näe, egentligen inte. Hon fick gå på skattjakt - och lång var den också. Slutade hemma hos farmor och farfar i deras ladugård... och hennes första spontana ord var:

Men det var ingen CYKEL jag letade efter...

För hon kan ännu inte cykla och förstod väl direkt att denna presenten innebär hårt slit för att lära sig denna ädla konst... hehe... men när det hade sjunkt in lite så kunde hon faktiskt tycka att det var en fin cykel som hon tyckte om. Skulle bara våga annat - otacksamma ungar är det värsta jag vet! =)


Nya gardiner har jag lyckats få upp äntligen tack vare att A lånade ut sin bra-iga symaskin. Brukar alltid bara ha enfärgade ljusa så jag har inte riktigt vant mig än, men de blir nog bra. Funderar på om man kanske skulle ha lite mer grönt när vi ska göra om i "matsalen" ;-)
Gillar ormbunkar och gröna blad!!




Nä, nu ska jag dra till Skövde och inhandla mat och skojs till partyt på lördag! Kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar jag vad det var Malin letade efter egentligen...

Fina gardiner!! Jätteläckert!
Kram

Fnissi sa...

Ja, hon letade nog efter en hundvalp... och då blir man nog ganska besviken när det står en cykel där - som man dessutom inte kan cykla på... och när man dessutom tycker att det är skitsvårt, jätteläbbigt och otäckt att cykla... då har ju ens mamma och pappa gjort livet surt för en när de glada står där och väntar sig ett stort leende från jubilaren och glada utrop... hm...
Men, nödvändigt är det ju. Hon måste ju lära sig cykla...