tisdag 1 juli 2008

En skrämmande slutsats...

Jag har kommit till den skrämmande slutsatsen att jag är det avgörande inslaget. Det är min personliga inställning som skapar atmosfären. Det är mitt morgonhumör som skapar vädret. Jag äger oerhörd makt att göra livet surt eller glatt. Jag kan vara ett tortyrinstrument eller ett inspirationsverktyg. Jag kan förödmjuka eller blidka, skada eller hela. I alla situationer är det min reaktion som avgör om en kris trappas upp eller ner och om en person förmänskligas eller brutaliseras.

Ja, nu är det inte jag som skrivit detta från början, utan Johan Wolfgang von Goethe. Men det är klokt...och jag behövde påminnas om det. Fast idag är mitt morgonhumör helt okej faktiskt! Solen skiner, blå himmel och första frukosten på lilla uteplatsen. Härligt!
Vår framsida ser annars ut som en brottsplats då den är inhägnad med rödvita band som jag satte upp förut. det är nämligen mopedträff i Fröjered ikväll, och det brukar komma MASSOR med folk, och för två år sedan tyckte de flesta att vår gräsmatta såg ut som en bra parkering... och sedan var hela gräsmattan förstörd för den sommaren. Så förra året började vi hägna in vår lilla gräsplätt. Alltså - det är väl okej om folk ställer sig i kanterna och så, men här åkte folk rätt in i gräsmattan och parkerade hur som helst, kastade skräp osv. Trist tyckte vi...
Vår privata parkering brukar också va full... Och förra året blev en förbannad när jag berättade att det var privat parkering för hyresgästerna. Men HALLÅ! Åker jag och ställer mig på din garageuppfart kanske??????

Nä, nu ska jag jobba i trädgården! Gött! ÄNTLIGEN!
Har ju inte ens sått än, men konstaterade att det kan nog gå ändå - blir lite sen skörd bara...

Inga kommentarer: