söndag 22 juni 2008

Mensmän!

Jag är HELT säker på att män också har PMS-besvär... För ibland blir de också obegripligt griniga sådär utan förvarning och utan anledning. Jag kan bli TOOOOKIG på sånt. Kanske är jag likadan när jag har PMS, men va f*n, då går det ju i alla fall att relatera det till nåt. Då får jag kommentarer från sambon av typen: "Jaha, då var det dags för mens igen..."
Men när han är sådär citronsyrlig och äckelarg - då är det MITT fel... enligt honom. Jag är som sagt säker på att det är ett hormonproblem även hos män. För det är väl inte hans fel att jag mår skit när jag ska ha mens eller?
Kan ingen forska om det, snälla? Jag hinner inte annars hade jag gjort det. =)

Så då när man är sådär lagom irriterad, och lite halvgråtig för att man är så förbannad... då har jag vältrat mig i kärleksånger på youtube. Hittat lite favoriter. Tomorrow med Europe är en stark ballad som man ju har lite mysminnen till (dock ej med sambon tyvärr... ;-)

Sedan får ni lyssna till Winnerbäck och Miss Li i Om du lämnade mig nu. Den är sååååååååå bra, inte förskönad utan realistisk. Tog det slut skulle man förmodligen pröva sina läppar mot någon annan, känna sig totalt tom och må både skit och kanon i en himla berg och dalbana.
Tar också med en snygg och avskalad version av den från två amatörer, som gör den riktigt bra!!!

Come what may har varit med på vänners bröllop - och den är stark! Som en trohetsed liksom...

Till sist - en rivig låt med en rivig tjej - Wynonna Judd och Burning Love!!! Supergött är det att lyssna på den. Svårt att va still och den här tjejens röst skulle jag GÄRNA äga! Sicket grymt sound hon har! Oj, oj, oj...
Elvis version är ju också bra, men den här är verkligen bäst!!!
Håll till godo!
Puts & Krom ;-)






















2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag känner igen mej! Det är bara det att jag själv aldrig fattar att det är pms jag har. Blir själv bara irriterad på mej själv att jag är sur vresig o bölig!!

Anonym sa...

jag tror det är Lisa Marie Presley som sjunger den i stitch, har för mig att jag såg det på extra materialet...men jag kan ha fel... PUSS