torsdag 26 juni 2008

Mallan blir en stor tjej!



Jahapp, nu är det dags att börja fatta att Mallan e en stor tjej. Hon har tappat sin första tand, och nästa är lös. Hon fyller sex år snart, och i morse gick hon upp före mig och när jag kom upp hade hon fixat frukost till sig, macka och mjölk. Allt var ordentligt inställt i kylskåpet igen och avtorkat på köksbänken. Vad säger man liksom... Jag blev nästan tårögd...
Och nu lagar hon mat, köttbullar och makaroner, och jag får bara vara med ibland och titta till det.

I Augusti börjar hon i förskoleklassen...

Hennes 6-årskalas skulle bli ett monsterkalas, det var bestämt sedan länge. Men förra veckan hittade hon sin High Chaparall-mundering från förra sommaren och bestämde sig för att ha vildavästernkalas! Kul idé! monsterkalaset får bli för klasskompisarna i höst istället. Inte direkt någon idé att ha det kalaset i sommar, för det är så många som inte kan då.

Gjorde inbjudningar på picnik.com och måste säga att jag blev himla nöjd med dem! Det var enkelt, och blev ju även billigt eftersom jag hade 100 gratis bilder att utnyttja på postfoto =)
Vad tycks?


Inga kommentarer: