lördag 21 juni 2008

Kollektivtankar

Vissa människor skulle man kunna leva i kollektiv med. Absolut! I alla fall i en vecka...hm... Förmodligen är det ju så även med vänner att man efter ett tag upptäcker deras sämre sidor och så blir det konflikter...
Men man borde kanske kunna ta sig ur och förbi de konflikterna? För det gör man ju (emellanåt väldigt ofta) i sin familj. Och om man redan upptäckt en del av de sämre sidorna hos sina vänner OCH är medveten om sina egna sämre sidor ( i alla fall några av dem) så borde det ju fungera...hehe...
Men...är det värt att försöka? Njae, tror inte det. Skulle vara tråkigt om det visade sig att vänskapen inte höll för det.

Lagom avstånd är bäst... Men gemensam frukost vore ju helt okej. Då kanske jag skulle vara sugen på frukost faktiskt!

Man borde göra mer roliga saker med sina barn... har vi konstaterat idag! Man borde orka mer... då skulle man ha roligare tillsammans.

Att vara engagerad i föreningar kan vara förbannat jobbigt... och just nu är det verkligen det. Vore såååå gött att slippa. Men... får väl avgå i vår. Om man nu ska tänka kollektivt så borde man ju verkligen engagera sig i alla tänkbara föreningar... Det är bara det att just nu känner jag att "varför ska just JAG"... Och det är väl så de flesta tänker - därför är det svårt att fixa folk till diverse föreningar och så blir det skit med alltihop. Suck... Men varför ska det hänga på just mig? ;-)

Gymmandet börjar bli ett sug... det är gott det! Jag längtar dit liksom! För det känns så förbaskat gött efteråt!
Såg att de skulle köra SchlagerZone i sommar - spinning med schlagermusik! Låter ju hur kul som helst!

Ryssland spelar mot Holland och just nu står det 1-1. Men lika spännande som matchen med Turkiet - Kroatien kan det väl ändå inte bli?

Ska på sommarkurs med vännerna snart! SÅÅÅÅ roligt! Både att komma iväg hemifrån en stund och att få umgås med G, T, C och U. Särskilt C - för henne har jag inte sett på läääääänge!!!
Undrar vad vi ska göra? Vi skulle till något privat rum... hm...

Sitter här med två projektarbeten att skriva ihop och en tom lärarkalender för läsåret 08/09. Vilket kommer jag förmodligen att sätta igång med först? Hm... Jag tror jag svarar kalendern på den frågan... På B svarar jag projektarbetena som skulle varit färdiga 1863.

Sätter igång med kalendern direkt tror jag!
Och sedan ska jag läsa färdigt Den skarpa eggen i mörka-materian-trilogin. Närmar sig slutet - sååååå spännande. Förresten en väldigt intressant tanke det där med parallella världar. Om det är så lär vi aldrig få veta.

Inga kommentarer: