torsdag 19 juni 2008

Bönhörd...

...blev jag minsann... Idag kom det mera regn. Fast midsommar blir tydligen inte så torr, och det kan man ju tolka på många sätt. Blir ingen båtresa i morgon, utan vi sparar det tills på lördag istället. I morgon far vi till festplatsen och dansar kring stången.


JORDGUBBAR skulel vi plocka idag, men då var det ingen självplockning just idag... för de visste väl att många skulle komma och köpa dyra jordgubbar förstås. Och... ja, fyra fina liter följde med mig hem. Några ska ätas på tårta (för vissa vi ska fira med äter bara jordgubbar på det viset) och några bli midsommarfrukost och godis under morgondagen. Mums! Bland det godaste som finns tror jag... Näst efter vilda smultron... Mmm...



Idag har jag sett min syster sparka och slå på en sandsäcksmojäng som står på backen. Vi var och tränade på gymmet... Och - jag varnar er: Don´t mess with me för då ringer jag min lillasyster!!!!!!!!


Trevlig midsommar till er allihop!

Inga kommentarer: