lördag 31 maj 2008

Rapport från veckorna som gått!

Tänkte att jag skulle berätta lite om veckorna som gått...

Mallan är pappas tös - i alla lägen! Här har han precis åkt iväg till farmor & farfar. Mallan satt och pysslade med något och M frågade henne fyra gånger om hon skulle följa med. Hon tittade på honom men sa inget. Till sist sa han: Nu åker jag, och så gjorde han det. DÅ reagerade Mallan och blev helt hysterisk. Skrek i en halvtimme. Jag försökte med allt möjligt, men det var inte alls roligt att vara hemma med mig... Jag är en tråkig mamma som tycker att det är skönt att göra ingenting...
Ja, se ungar!

Studsmattesäsongen är här igen! Mallan älskar det - så det kanske vore nåt inför kommande födelsedag... fast vi hade ju tänkt en större cykel... Får väl se vad det blir...


Vi har varit med Röda Korset och tittat på bisonoxar på en bisonfarm i Gate. Det var häftigt. De är väldigt stora, särskilt tjurarna.


Farmor och farfars lagun har blivit invaderad av grodyngel och salamanderyngel. Häftigt, men också lite äckligt... Hela vattnet kokar när man stampar i kanten...

Jag har nu börjat träna. Det är kul men också totalt deprimerande när man märker att alla de där rörelserna som man lätt gjorde förr, nu känns nästan omöjliga att utföra. Att stretcha t.ex. Vissa rörelser är ju ganska lätta, men nu har jag ju en stor mage ivägen, eller ett par stora bröst, eller ett par gigantiska lår... SUCK! Men de ska bli mindre nu! Så det så!
Egoisten i mig tror att alla tittar på mig när jag kommer till gymmet, men innerst inne vet jag att det inte är så. Alla är där för sin egen skull.
Nu har jag också fått övningar att göra själv på gymmet. Ska bli kul! Känner att jag verkligen behöver stärka min rygg m.m.

Vi har varit på kosläpp - en kompis till Mallan bor på bondgård och hennes föräldrar ordnade så att kompisarna på förskolan fick komma och kika när de släppte ut korna från ladugårdne för första gången. Solsken, blå himmel och jätteglada kossor! Det blev inte sämre av att vi bjöds på riktig mjölk och nybakade bullar!

Jag och L sjöng nationalsången på ett derby i fredags. HU vad nervöst det var. Böev inte riktigt som vi tänkt oss heller. Vi skulle kört tvåstämmigt, men min altstämma kom av sig... Och nästan ingen i publiken sjöng med.
Tur att ingen spelare tog fel på oss och bollen...

IDAG har jag, syrran, svägerskan och hennes mamma varit i Göteborg och shoppat loss! Det var jättekul! Kanonväder och massor att fynda! Hittade en tunika som nästan är som min favvo som jag köpte i London. Blev sååå glad för den! Tack syrran som hittade den!!!

Nu är det dags att sova - och i morgon är det en hemma-dag!

KRAM på er!

Inga kommentarer: