tisdag 6 maj 2008

Härliga vår! Stressiga vår!




Finns det något härligare än att stå i kvällssolen, lyssna på kotrastens sköna sång och hänga upp nytvättad tvätt?
Eh... ja det kanske det finns... Men nyss när jag gjorde just det så njöt jag faktiskt. Men... jag njuter inte riktigt lika mycket av tanken på att lägga in de nytvättade kläderna i skåpen. suck!
Koltrasten är förresten min favoritfågel - både vacker och välsjungande!

Lyssnar just nu inte bara på koltrasten utan också på en superbra bok - Flyga Drake. Den är såååååå bra! Man får följa två killar i Afghanistan som växer upp tillsammans. Det finns så mycket klokhet i denna bok. Bland annat pratar de om vad synd är. Det finns bara en sorts synd - och det är att stjäla. Först tänkte jag -VA??? Hur menar de nu då????
Men sedan kommer förklaringen;
Om man dödar någon - då stjäl man någons rätt till liv (och kanske den personens famils rätt till att ha en pappa/mamma/syster/bror etc.)
Om man våldtar någon - då stjäl man någons rätt till sin egen kropp
osv.

Intressant tanke tycker jag!



En annan intressant tanke som slagit mig är att alla femtioåringar bara ser yngre och yngre ut. Eller är det jag som blir äldre och äldre? =)

Våren är en hääärlig tid, men också stressig. Jag har t.ex. inte gjort nåt i trädgården än - och lär inte hinna det på några veckor heller. Det stressar mig lite. Här inne i vårt kaos är det skitigt och grejer överallt (och en massa ren tvätt som ska in i skåpen...) och det stressar mig också. och här sitter jag och skriver blogg... Hm... Det går kanske inte riktigt ihop - men jag orkar inte städa just nu. Så det så!!!

3 kommentarer:

Fnissi sa...

Hahahaha! Är det någon mer än jag som hört en KOtrast? Fniss... så det kan bli...

Anonym sa...

Kotrast! Hahaha!!
Låter som våra liv är ganska lika just nu! Tvätten är tvättad, men den kommer aldrig in i skåpen! Har 3 tvättkorgar med ren tvätt!
Livet rullar på tok för fort just nu, mår inte så bra av det känner jag. Men det ska väl snart lugna sej! Jag ÄLSKAR våren, men det är alltid så mycket!
Kram på dej!

Anonym sa...

KOtrast den var fin du :) KOLtrastar har jag hört talas om, de härmar bra, kanske är en Kotrast en avart som bara härmar kossor? Jag älskar dig också, och tack för de varma orden om min ordfantast-isitet (?) jag gillar ord. Det stämmer nog. Nu har jag skrivigt en massa nytt i min blogg :) Puuss