söndag 13 april 2008

Möhippa och körslag...

Trött idag... bakis-trött... Alltså - jag är inte bakis egentligen - för jag drack inte så mycket igår (gör sällan det!) men jag blir bakis av att sova för lite. Blir skakig, frusen, illamående och seg i hjärnan - precis som när man är bakis på riktigt. Usch...
Varför jag e bakistrött? Det var möhippa för en kompis igår... Hon fick rida på Kvarnängen, glatt påhejade av oss övriga i möhippegänget. Sedan fick hon utföra lite uppdrag på sta´n - bl.a. ta kort på mäns nakna fötter. Klarade hon galant faktiskt!!!
Sedan var vi i Forshallen och var med om en Bastu Extreme - och det var lika skönt som vanligt! Den här gången badade vi först - och avslutade med bastun. Det var helt okej!
Att smeta in sig i salt och honung får verkligen fram det sensuella i kroppen...hehe...
Att smeka sig med mintdoftande isbitar inne i bastun är...hm...kallt - fast inte så kallt som man kunde tro. Men tillräckligt kallt för att det mesta ska dra ihop sig, hihi!
På kvällen blev det god mat från Julius (den mest ljuvliga potatisgratäng jag någonsin ätit - den innehöll definitivt inga lightprodukter...), singstar, Barbro och pinsamma diskussioner. Kul!

Sitter nu och tittar på reprisen av körslaget. Jag säger bara Petra Kvännå - hon är GRYM! Om inte Team Cans vinner hela körslaget så ska jag käka upp min skor...eller kanske gummistövlarna!
De andra körerna är ju skitbra också - och Rille i Markoolios kör är så söt! Lottas kör gjorde ju en höjdarlåt den här gången - The lion sleeps tonight! Har du missat dem så kika på tv4.se!!! Klart sevärt!

Fick i alla fall sovmorgon idag. Älskar min M, som tog med sig Mallan och åkte och jobbade hos farfar så jag fick sova i lugn och ro. PUSS!!! Och - jag fick väcka honom när jag kom hem vid tre i natt och babbla, hihi!

Apropå klockan tre i natt - tydligen har en pyroman varit framme i Tidaholm och tänt på både här och där. Usch! jag FATTAR inte varför e del får kickar av sånt! Folk kunde ju dött!!!! Elda valborgsmässoeld istället om du tänder på eld!
Läbbigt!!! Har dessutom en lillbrorsa som bor i näheten där, och måste kolla med honom så allt är okej...

Solen skiner och fåglarna kvittrar och spelar så vackert den kan för att förföra någon så de får fortplanta sig. Vårkänslor!

Sökte på YouTube på vårkänslor, och hittade inget särskilt intressant, men hamnade via lite sidospår på en låt med Sissel:

Inga kommentarer: