lördag 5 april 2008

Lilla pappsen


Ringde precis och grattade lilla pappsen på födelsedagen. Och han höll skenet uppe en stund, men sedan blev han jätteledsen och grät och grät och grät. Lilla pappsen...
Hade precis fått ett sorgebud. En boulekompis som gått bort. Bara 47 år gammal. Sorgligt!
Ibland vore kanske livet lättare om man inte hade så många vänner och relationer som man ibland måste mista. Fast utan alla vännerna vore livet också förbannat tråkigt.
Och lilla pappsen... jag är så lik honom emellanåt. Men sambon tycker att jag är mest lik min mamma och att syrran är lik pappsen. Har aldrig tänkt så, men så kanske det är...

Vi får väl se om vi kan åka på kalas hos pappsen idag. Mallan spydde i natt. En gång. Och sedan har det inte varit nåt. Förutom att jag sov totalt kass eftersom jag vaknade av hennes minsta rörelse, beredd med hinken.
Tror det var förkylningsslem som orsakade. Men vi får väl vänta några timmar och se.

Sitter just nu och försöker lösa melodikrysset. Operetter är jag kass på! Däremot är jag ett fan av Vonda Shepard (sångerskan i serien om Ally McBeal) så det kunde jag i alla fall. Men en operett på 17 bokstäver...hm...

Inga kommentarer: