tisdag 15 april 2008

Joppe har fått en tjej!


Ja, det är alldeles fantastiskt!!! Mallans Joppe har fått en tjej. Hon heter Elsa Violina och är av exakt samma sort som Joppe. Alltså kan man nu se hur Joppe såg ut för 5 år sedan. Innan han åkte en massa på gosedjurstivolit, och blev snuttad på av en viss lill-malla...
Hm... Elsa Violina är minsann mycket mer fluffig och rund. Och rosa... Men Mallan hävdar bestämt att det fortfarande är Joppe som är hennes favorit! Båda får dock sova i hennes säng, men Joppe är den som är omkramad och som hon tar med över till vår säng om hon vaknar på natten.
Jag tycker att det är helt fantastiskt att man kan bli så bunden till ett gosedjur redan vid ett års ålder... Bara bestämma sig för en helt enkelt... Jag önskar att jag också haft en sådn vän!
Tur att Mallan har en - och att Nettan gav henne en kompis till Joppe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kunde ju aldrig bestämma mig för en favorit när jag var liten. Jag älskade alla mina gosedjur, det var bara en ev pandorna jag hade lite svårt för, den luktade bildäck. Jag hade ju värsta ångesten när jag skulle lägga ner en del av dem i källaren... Jag ville ju inte att de skulle känna sig mindre älskade för att de fick bo i en låda eller åka till polen med B-Å.